Page 89 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 89
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 85
o Es freqüent trobar vials de la xarxa secundaria que disposen de voreres molt
estretes per la qual cosa els vianants acaben envaint sovint la calçada.
o El c/ Puigcugul aboca el transit en vials pacificats, sense altra alternativa que el
pugui connectar amb la resta de vials de la xarxa secundària o superior.
En tots aquests els punts de la xarxa secundaria on es diagnostica el conflicte potencial
entre vianants i vehicles serà necessari plantejar una actuació per a solucionar la
problemàtica detectada.
- Pel que fa la xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres impracticables que
obliguen al vianant a circular per la calçada motiu pel qual aquests vials respondrien millor
a una configuració de via pacificada.
o Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix del c/ Joan Gerrer – c/
Roscada, que permet la circulació dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la
vegada que l’ample de la calçada només permet el pas d’un vehicle, i amb unes
voreres impracticables que obliga als vianants a desplaçar-se per la calçada.
- De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part
dels vehicles motoritzats, doncs són dos vials pacificats al transit però l’actual configuració
de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
connectar el c/ Puigcugul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb
el c/ d’Avall.
- També en relació a la xarxa pacificada, cal assegurar que la senyalització garanteixi la
prioritat del vianants respecte el vehicle per tal que pugui circular per tota la secció del
carrer amb les condicions de seguretat i comoditat adequades.
- Pel que fa la demanda de transit, les intensitats de vehicles en els vials del municipi són
reduïdes, i es concentren principalment en la xarxa primària.
- La xarxa de vies secundàries registren totes intensitats inferiors a 2.000 vehicles (llevat
d’un tram en el c/ Molí i c/ Castell), que són volums de trànsit propis de vials de baixa
demanda.
- En conseqüència, la xarxa viària no troba congestionada, amb valors majoritàriament per
sota del 50%.
o Les retencions es donen puntualment coincidint amb els horaris d’entrada a els
escoles i només en les seves immediacions.