Page 89 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 89

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             85

                          o  Es  freqüent  trobar vials  de la xarxa  secundaria que disposen  de voreres molt
                              estretes per la qual cosa els vianants acaben envaint sovint la calçada.


                          o  El c/ Puigcugul  aboca  el transit en  vials  pacificats, sense  altra alternativa que  el
                              pugui connectar amb la resta de vials de la xarxa secundària o superior.

                      En tots aquests els punts de la xarxa secundaria on es diagnostica el conflicte potencial
                      entre  vianants i  vehicles  serà necessari plantejar una  actuació  per a solucionar la
                      problemàtica detectada.

                   -  Pel que fa la xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres impracticables que
                      obliguen al vianant a circular per la calçada motiu pel qual aquests vials respondrien millor
                      a una configuració de via pacificada.

                          o  Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix del c/ Joan Gerrer – c/
                              Roscada, que permet la circulació dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la
                              vegada que l’ample de la calçada només permet el pas d’un vehicle, i amb unes
                              voreres impracticables que obliga als vianants a desplaçar-se per la calçada.
                   -  De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part
                      dels vehicles motoritzats, doncs són dos vials pacificats al transit però l’actual configuració
                      de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
                      connectar el c/ Puigcugul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb
                      el c/ d’Avall.

                   -  També en  relació a la  xarxa  pacificada, cal  assegurar que la senyalització garanteixi la
                      prioritat del vianants respecte el vehicle per tal que pugui circular per tota la secció del
                      carrer amb les condicions de seguretat i comoditat adequades.

                   -  Pel que fa la demanda de transit, les intensitats de vehicles en els vials del municipi són
                      reduïdes, i es concentren principalment en la xarxa primària.

                   -  La xarxa de vies secundàries registren totes intensitats inferiors a 2.000 vehicles (llevat
                      d’un tram en el c/ Molí i c/ Castell), que són volums de trànsit propis de vials de baixa
                      demanda.

                   -  En conseqüència, la xarxa viària no troba congestionada, amb valors majoritàriament per
                      sota del 50%.

                          o  Les  retencions es  donen  puntualment coincidint amb els horaris  d’entrada  a els
                              escoles i només en les seves immediacions.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94