Page 87 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 87
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 83
Els resultats dels comptatges s’han representat gràficament en un plànol per a poder visualitzar de
forma ràpida i senzilla el volum de trànsit que presenten els vials de Cassà de la Selva. Els
resultats es poden consultar en el plànol 9.
Imatge 5.2.2.4 - Retall del plànol d’intensitats de circulació de Cassà de la Selva
Font: AIM, elaboració pròpia.
La via urbana més carregada del municipi és l’accés per la C-25 i l’antiga travessera de la C-250a,
al nord-oest del nucli urbà, que arriba a superar les 8.000 veh./dia. Des d’aquest punt, la
travessera va perdent intensitat de trànsit a mesura que penetra cap a l’est i descendeix fins a uns
4.500 veh./dia en el punt de sortida pel sud-est del municipi.
El trànsit es concentra el les vies perimetrals del nucli urbà format per l’eix de la C-25, la Carretera
Provincial i el c/ Marina, com a circumval·lació nord, i actuant com a circumval·lació sud del nucli
urbà trobaríem els carrers c/ de la Via i la Rambla Onze de setembre, amb unes intensitats d’uns
5.000 vehicles en els extrems, però que arriben a 6.000 en el seu tram central.
Fora d’aquests vials de circumval·lació urbana, la xarxa viària es troba molt pacificada, amb vials
que en la seva majoria no superen els 2.000 vehicles al dia.
5.2.3. Capacitats de vials i saturació
S’entén per capacitat d’una via el flux màxim de vehicles que pot circular per aquella via. És a dir
una via amb una capacitat de 1.000 veh./h suportarà com a molt un volum de 1.000 vehicles en
una hora o relacions equivalents (500 veh. en 30 minuts, 2.000 veh. en dues hores, etc.).
La capacitat d’una via és funció de diferent aspectes (ample del carril de circulació, presència de
vorals, perfil longitudinal...) però essencialment la capacitat la determina el número de carrils i el
fet que estigui en un entorn interurbà o urbà.
Pel cas de Cassà de la Selva, es tracta d’un entorn urbà, el que situaria la capacitat dels vials en
aproximadament 700 vehicles per hora i per carril. Extrapolant el valor de la capacitat a volums
diaris, considerant que la hora punta representi el 10% de la mobilitat diària, s’estimaria la
capacitat de les vies urbanes en 7.000 veh./h/carril.