Page 88 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 88

84                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA

            D’acord amb el mapa d’intensitats de trànsit elaborat, s’observa com la immensa majoria de vies
            internes del municipi no superen els 2.000 veh./h/carril, de manera que es troben molt allunyades
            del límit de saturació, situant-se per sota del 30% de la seva capacitat.

            Pel que fa les vies més sol·licitades a nivell de trànsit:

                -  Carretera provincial: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de
                    la  marxa que registra intensitats  per sota de  10.000  veh./dia.  Acceptant un repartiment
                    equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
                    sota del 71% de la seva capacitat.

                -  Carrer de la Via: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de la
                    marxa que registra intensitats de fins a 8.000 veh./dia. Acceptant un repartiment equilibrat
                    entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per sota del
                    57% de la seva capacitat.

                -  Passeig del Ferrocarril: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit
                    de la  marxa que  registra intensitats de fins  a 6.000  veh./dia.  Acceptant un  repartiment
                    equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
                    sota del 43% de la seva capacitat.

                -  Carrer de la Marina: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de
                    la marxa  que registra intensitats de  fins  a  6.000 veh./dia. Acceptant  un repartiment
                    equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
                    sota del 43% de la seva capacitat.


            En el plànol 10 es presenten els graus de saturació de les diferents vies aforades.

            5.3. Diagnosi de la mobilitat en vehicle privat


            L’estat general de la mobilitat  en  vehicle privat  motoritzat  ve  definit per  les següents
            característiques:


                -  Una bona  estructuració de la  xarxa  primària  que configura una anella urbana  que
                    circumval·la el nucli urbà.

                -  Una xarxa secundària de vies col·lectores que alimenta i distribueix el trànsit cap a o des
                    de la xarxa primària. Tenint en compte la funció de a xarxa secundària es veu que el trànsit
                    de vehicles té un pes destacat en els vials que la conformen, per tant es necessari garantir
                    la fluïdesa de la circulació i segregar la circulació de vianants i vehicles. En base a això,
                    s’observen les següents deficiències en aquesta xarxa:


                       o  Es localitza un punt de risc en la Pl. Sant Pere donat per la manca de secció viària:
                           actualment  es dóna doble  sentit de circulació  de  vehicles  quan la secció  de la
                           calçada només  permet un únic  carril de circulació.  A  més a  més, les  voreres
                           estretes fan que els vianants envaeixin la calçada.

                       o  El c/ Molí, que canalitza del trànsit en sentit oest a est,  presenta un tram de doble
                           sentit de circulació sense senyals d’advertència als vehicles.

                       o  El tram final de semiplataforma única del c/ Molí és poc adequat per a un vial de la
                           xarxa secundaria.
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93