Page 88 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 88
84 DOCUMENT I . MEMÒRIA
D’acord amb el mapa d’intensitats de trànsit elaborat, s’observa com la immensa majoria de vies
internes del municipi no superen els 2.000 veh./h/carril, de manera que es troben molt allunyades
del límit de saturació, situant-se per sota del 30% de la seva capacitat.
Pel que fa les vies més sol·licitades a nivell de trànsit:
- Carretera provincial: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de
la marxa que registra intensitats per sota de 10.000 veh./dia. Acceptant un repartiment
equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
sota del 71% de la seva capacitat.
- Carrer de la Via: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de la
marxa que registra intensitats de fins a 8.000 veh./dia. Acceptant un repartiment equilibrat
entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per sota del
57% de la seva capacitat.
- Passeig del Ferrocarril: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit
de la marxa que registra intensitats de fins a 6.000 veh./dia. Acceptant un repartiment
equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
sota del 43% de la seva capacitat.
- Carrer de la Marina: és una via bidireccional, amb un carril de circulació per cada sentit de
la marxa que registra intensitats de fins a 6.000 veh./dia. Acceptant un repartiment
equilibrat entre els dos sentits de circulació es pot concloure que aquesta via es troba per
sota del 43% de la seva capacitat.
En el plànol 10 es presenten els graus de saturació de les diferents vies aforades.
5.3. Diagnosi de la mobilitat en vehicle privat
L’estat general de la mobilitat en vehicle privat motoritzat ve definit per les següents
característiques:
- Una bona estructuració de la xarxa primària que configura una anella urbana que
circumval·la el nucli urbà.
- Una xarxa secundària de vies col·lectores que alimenta i distribueix el trànsit cap a o des
de la xarxa primària. Tenint en compte la funció de a xarxa secundària es veu que el trànsit
de vehicles té un pes destacat en els vials que la conformen, per tant es necessari garantir
la fluïdesa de la circulació i segregar la circulació de vianants i vehicles. En base a això,
s’observen les següents deficiències en aquesta xarxa:
o Es localitza un punt de risc en la Pl. Sant Pere donat per la manca de secció viària:
actualment es dóna doble sentit de circulació de vehicles quan la secció de la
calçada només permet un únic carril de circulació. A més a més, les voreres
estretes fan que els vianants envaeixin la calçada.
o El c/ Molí, que canalitza del trànsit en sentit oest a est, presenta un tram de doble
sentit de circulació sense senyals d’advertència als vehicles.
o El tram final de semiplataforma única del c/ Molí és poc adequat per a un vial de la
xarxa secundaria.