Page 84 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 84
80 DOCUMENT I . MEMÒRIA
Fotografia 5.1.4.4 - C/ Joan Gerrer de doble sentit de. Font: www.google.es
La configuració de voreres impracticable es repeteix en altres vials del centre com el c/ Roscada,
la travessera plaça Petita, la travessera de les Mesures, etc.
5.2. Demanda en vehicle privat motoritzat
5.2.1. Intensitats de circulació de les carreteres
Les carreteres de les diferents administracions poden disposar d’estacions d’aforament que
recullen dades sobre el trànsit, principalment les intensitats mitjanes diàries de circulació (IMD)
dels vehicles, es a dir, el volum de vehicles que circula per un punt d’una carretera durant tot un
dia.
De tot el conjunt de la xarxa viària a l’entorn de Cassà de la Selva, es disposa de dades de trànsit
en les següents carreteres (totes elles de la Generalitat de Catalunya):
- C-25. Disposa d’una estació permanent d’aforament ubicada en el PK 242,2 (terme
municipal de Campllong) que indica una IMD de 8.450 per aquesta via i un percentatge de
vehicles pesants (camions, autobusos, autocar, etc.) del 9,3%.
- C-65. Disposa de tres estacions d’aforament en les proximitats de Cassà de la Selva.
o Una estació permanent es troba ubicada al sud-est del municipi, al PK 17,22 i
registra una IMD de 22.473 veh./dia amb un 3,4% de presència de vehicles
pesants.
o La segona estació es localitza al PK 20,38, al sud del municipi, en el tram de la C-
65 comprés entre la C-25 i la Giv-6741. Les dades mostren una IMD de 26.246
veh./dia, amb un percentatge del 8,19% de vehicles pesants.
o La darrera, una estació secundaria, es localitza al PK 24,64 (TM de Llambilles), al
nord del municipi, per sobre la C-25. Indica que en aquest tram de via circulen
24.469 vehicles diàriament, amb un 3,9% de vehicles pesants.
- Gi-664. Té ubicada una estació secundària en el PK 1,3, molt a prop del nord-est del nucli
urbà. Registra una IMD de 520 veh./dia, i un percentatge de vehicles pesants del 3,4%.