Page 86 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 86

82                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA



                            Codi                         Ubicació Punt
                             P7      Intersecció del c/ Puigcugul amb c/ Bonavista
                             P8      Intersecció del c/ Marià Fortuny amb av. Antoni Gaudí

                             P9      Intersecció del c/ Castell amb Baixada de la Coma
                             P10     Intersecció del c/ Josep Pla amb c/ Músic Coll

                                         Taula 5.2.2.2- Localització dels punts d’aforaments
                                                 Font: AIM, elaboració pròpia.

            Aquests punts es troben representats en el plànol 8.

            Addicionalment també  es van  realitzar  comptatges  auxiliars  a 3 punts més,  de 15 minuts  de
            durada, per obtenir resultats complementaris.




            Els resultats complets dels aforaments es presenten en l’annex 2 organitzats en diferents taules
            de dades per a cada punt. A continuació es presenta un exemple sobre com s’ha de procedir a la
            interpretació de resultats:
























                             Imatge 5.2.2.3 - Exemple de presentació dels comptatges en l’annex corresponent
                                                 Font: AIM, elaboració pròpia.
            En l’exemple superior es presenten els resultats per al “moviment 24”,es a dir, per als vehicles que
            procedents de la zona 2 (c/ Bonavista, sud) segueixen rectes cap a la zona 4 2 (c/ Bonavista,
            nord). En el període de 9:45 a 10:00 es van comptabilitzar 8 turismes, 1 camió i una motocicleta.
            En el total del període aforat, de 9:45 a 10:45, es van comptabilitzar 30 turismes, 2 camions i 3
            motocicletes.

            La fila “AFORO” representa una extrapolació del comptatge equivalent al total de vehicles diari. Es
            a dir, si el comptatge hagués durat 1 dia sencer, s’estima que s’haurien aforat 591 turismes, 39
            camions, 59 motocicletes i cap  bicicleta per  al “moviment  24”.  Els aforaments s’extrapolen a
            mobilitat total diària (IMD; intensitats mitjanes diàries de circulació) que és el paràmetre habitual de
            treball amb el que es treballa en enginyeria de trànsit. Representa els volum de total de vehicles
            que circulen per un vial al llarg de 24 hores.
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91