Page 86 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 86
82 DOCUMENT I . MEMÒRIA
Codi Ubicació Punt
P7 Intersecció del c/ Puigcugul amb c/ Bonavista
P8 Intersecció del c/ Marià Fortuny amb av. Antoni Gaudí
P9 Intersecció del c/ Castell amb Baixada de la Coma
P10 Intersecció del c/ Josep Pla amb c/ Músic Coll
Taula 5.2.2.2- Localització dels punts d’aforaments
Font: AIM, elaboració pròpia.
Aquests punts es troben representats en el plànol 8.
Addicionalment també es van realitzar comptatges auxiliars a 3 punts més, de 15 minuts de
durada, per obtenir resultats complementaris.
Els resultats complets dels aforaments es presenten en l’annex 2 organitzats en diferents taules
de dades per a cada punt. A continuació es presenta un exemple sobre com s’ha de procedir a la
interpretació de resultats:
Imatge 5.2.2.3 - Exemple de presentació dels comptatges en l’annex corresponent
Font: AIM, elaboració pròpia.
En l’exemple superior es presenten els resultats per al “moviment 24”,es a dir, per als vehicles que
procedents de la zona 2 (c/ Bonavista, sud) segueixen rectes cap a la zona 4 2 (c/ Bonavista,
nord). En el període de 9:45 a 10:00 es van comptabilitzar 8 turismes, 1 camió i una motocicleta.
En el total del període aforat, de 9:45 a 10:45, es van comptabilitzar 30 turismes, 2 camions i 3
motocicletes.
La fila “AFORO” representa una extrapolació del comptatge equivalent al total de vehicles diari. Es
a dir, si el comptatge hagués durat 1 dia sencer, s’estima que s’haurien aforat 591 turismes, 39
camions, 59 motocicletes i cap bicicleta per al “moviment 24”. Els aforaments s’extrapolen a
mobilitat total diària (IMD; intensitats mitjanes diàries de circulació) que és el paràmetre habitual de
treball amb el que es treballa en enginyeria de trànsit. Representa els volum de total de vehicles
que circulen per un vial al llarg de 24 hores.