Page 93 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 93
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 89
Imatge 6.1.1.2 – Localització de les bosses d’aparcament
Font: AIM, elaboració pròpia.
6.1.2. Demanda diürna de les bosses d’aparcament
Dins de la campanya de treball de camp del present estudi de mobilitat es van realitzar dues
jornades de visita als aparcaments per tal de valorar l’ús real de les diferents bosses.
Les visites van realitzar-se en un dia laboral a partir de les 10:00 per tal d’incloure en l’ús
d’aparcament la demanda de mobilitat per motius laborals, entenen que a partir d’aquesta franja
horària els treballadors i treballadores que es desplacen en vehicle privat ja han iniciat la seva
jornada laboral.
Els resultats mostren:
- Una ocupació global de 380 places de les més de 1.000 disponibles, això és un 37% de
l’oferta en bosses d’aparcament.
- Analitzat les bosses individualment, s’observa com la majoria (9 de les 16 bosses) es
troben infrautilitzades, per sota el 50% d’ocupació.
- Fixant-nos en les bosses més utilitzades, s’observa com els aparcaments P4, P11 i P12 es
situen en nivell d’ocupació elevat (per sobre el 85%). Tot i això, cal tenir en compte que en
les proximitats (a menys de 200 metres; 2 minuts de desplaçament a peu) es localitzen
altres bosses d’aparcament amb sobrada disponibilitat d’aparcament.