Page 93 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 93

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             89











































                                         Imatge 6.1.1.2 – Localització de les bosses d’aparcament
                                                   Font: AIM, elaboració pròpia.




               6.1.2. Demanda diürna de les bosses d’aparcament

               Dins de la  campanya  de treball de camp del  present estudi de  mobilitat es  van realitzar dues
               jornades de visita als aparcaments per tal de valorar l’ús real de les diferents bosses.

               Les visites van  realitzar-se  en un dia  laboral a  partir de les 10:00 per  tal d’incloure en  l’ús
               d’aparcament la demanda de mobilitat per motius laborals, entenen que a partir d’aquesta franja
               horària els treballadors i treballadores que es desplacen en vehicle privat ja han iniciat la seva
               jornada laboral.


               Els resultats mostren:

                   -  Una ocupació global de 380 places de les més de 1.000 disponibles, això és un 37% de
                      l’oferta en bosses d’aparcament.

                   -  Analitzat les  bosses individualment, s’observa  com la majoria (9 de  les  16 bosses)  es
                      troben infrautilitzades, per sota el 50% d’ocupació.

                   -  Fixant-nos en les bosses més utilitzades, s’observa com els aparcaments P4, P11 i P12 es
                      situen en nivell d’ocupació elevat (per sobre el 85%). Tot i això, cal tenir en compte que en
                      les proximitats (a menys de 200 metres; 2 minuts de desplaçament a peu) es localitzen
                      altres bosses d’aparcament amb sobrada disponibilitat d’aparcament.
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98