Page 94 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 94
90 DOCUMENT I . MEMÒRIA
Imatge 6.1.2.1 – Baixa ocupació en la bossa d’aparcament P5
Font: AIM, elaboració pròpia.
El plànol 12 mostra l’ocupació diürna de les diferents de les bosses d’aparcament .
6.1.3. Demanda nocturna de les bosses d’aparcament
De la mateixa manera que es va realitzar per al període diürn, durant la nit es van realitzar dues de
visites als aparcaments per a quantificar quina era la demanda nocturna.
L’anàlisi de l’ús real de les bosses d’aparcament durant la nit permet conèixer quina és la
demanda de residents del municipi, es a dir, el balanç d’aparcament per als habitants de Cassà de
la Selva. Les visites es van realitzar a partir de les 00:00 per a garantir el comptatge de tots els
vehicles que fan nit al municipi.
Els resultats mostren:
- Una ocupació global de 274 places de les més de 1.000 disponibles, això és un 27% de
l’oferta en bosses d’aparcament, un xifra inferior a la demanda diürna.
- Analitzat les bosses individualment, s’observa com la majoria (10 de les 16 bosses) es
troben infrautilitzades, per sota el 50% d’ocupació.
- Fixant-nos en les bosses més utilitzades, s’observa com els aparcaments P7, P9, P11 i
P16 es situen en nivell d’ocupació elevat (per sobre el 85%). En el cas de l’aparcament
P16, donat que disposa d’una bixa capacitat (13 places), fàcilment s’arriba a nivells
d’ocupació elevats.
El plànol 13 mostra l’ocupació diürna de les diferents de les bosses d’aparcament .
6.2. Aparcament en calçada al centre urbà
6.2.1. Oferta disponible en calçada
S’ha realitzar un inventari de l’aparcament en via pública en la zona més cèntrica del municipi on
s’han distingit les places d’aparcament per la seva tipologia. Els resultats de l’inventari es
presenten a continuació: