Page 97 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 97

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             93



               Fora  de  l’àmbit inventariat, es va observar  en  la  Carretera Provincial  places d’aparcament que
               ocupaven part de la vorera. Es considera una mala pràctica aquesta solució ja que envaeix l’espai
               per al vianant, un mode de transport més vulnerable i que disposa de menor espai dedicat per a
               circular que el vehicle privat. Aquesta tipologia de places redueixen la infraestructura per al vianant
               a la vegada que augmenten el risc de ‘accidentalitat entre vehicles i vianants.





























                                        Fotografia 6.2.1.5 – Plaça d’aparcament que envaeix la vorera
                                                   Font: AIM, elaboració pròpia.



               6.2.2. Estudi de la demanda d’ús de la zona blava

               Per  avaluar l’ús  real  dels aparcaments regulats com a zona blava s’ha realitzat un estudi de
               l’ocupació de places i dels nivell de rotació dels vehicles estacionats en les places.

               El treball de camp es va realitzar tant en període de matí (de 10:30 a 12:30) com de tarda (de
               16:00 a 19:30) i va incloure una mostra de 104 places distribuïdes en dues zones:

                   -  Entorn de la plaça de la Coma (43 places).

                   -  Entorn del pg. Vilaret (61 places).

               En el plànol 15 es mostra les rutes efectuades durant el treball de camp per a l’estudi de la zona
               blava.
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102