Page 97 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 97
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 93
Fora de l’àmbit inventariat, es va observar en la Carretera Provincial places d’aparcament que
ocupaven part de la vorera. Es considera una mala pràctica aquesta solució ja que envaeix l’espai
per al vianant, un mode de transport més vulnerable i que disposa de menor espai dedicat per a
circular que el vehicle privat. Aquesta tipologia de places redueixen la infraestructura per al vianant
a la vegada que augmenten el risc de ‘accidentalitat entre vehicles i vianants.
Fotografia 6.2.1.5 – Plaça d’aparcament que envaeix la vorera
Font: AIM, elaboració pròpia.
6.2.2. Estudi de la demanda d’ús de la zona blava
Per avaluar l’ús real dels aparcaments regulats com a zona blava s’ha realitzat un estudi de
l’ocupació de places i dels nivell de rotació dels vehicles estacionats en les places.
El treball de camp es va realitzar tant en període de matí (de 10:30 a 12:30) com de tarda (de
16:00 a 19:30) i va incloure una mostra de 104 places distribuïdes en dues zones:
- Entorn de la plaça de la Coma (43 places).
- Entorn del pg. Vilaret (61 places).
En el plànol 15 es mostra les rutes efectuades durant el treball de camp per a l’estudi de la zona
blava.