Page 100 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 100
96 DOCUMENT I . MEMÒRIA
- Finalment, pel que fa el nombre de vehicles que fan ús de les places de zona blava es veu
un comportament clarament diferenciat entre els dos entorns estudiats:
o La rotació a la zona de la plaça de la Coma es fa evident amb més del 70% de
places que han donat servei a 5 vehicles o mes.
o Per contra en l’entorn del pg. Vilaret aquesta xifra es redueix al 26%. En aquesta
zona les places majoritàriament han estat copades per un, dos o tres vehicles al
llarg del dia.
Entorn de plaça de la Coma Entorn de pg. Vilaret
Nombre de vehicles que han ocupat una plaça Nombre de vehicles que han ocupat una plaça
1 veh. 8 veh.
2% 0%
8 veh. 2 veh. 7 veh.
10% 7% 7%
3 veh. 6 veh.
8% 9% 1 veh.
7 veh. 21%
20% 5 veh.
4 veh. 10%
13%
4 veh.
6 veh. 12% 2 veh.
20% 5 veh. 31%
20% 3 veh.
10%
Imatge 6.2.2.7 – Zona blava en l’entorn de pl. de la Coma Imatge 6.2.2.8 – Zona blava en l’entorn de pg. Vilaret
Font: AIM, elaboració pròpia. Font: AIM, elaboració pròpia.
6.3. Diagnosi de l’aparcament
L’estat general de l’aparcament el nucli urbà de Cassà de la Selva ve definit per les següents
característiques:
- En la zona més cèntrica del municipi s’han inventariat les places d’aparcament disponibles.
Suposa un total de quasi 600 places, de les quals 396 són no regulades i 125 de zona
blava.
- La inspecció visual de les places no regulades indica una elevada ocupació i baixa rotació.
- La zona blava es comporta de forma diferencia en dues zones:
o Entorn de plaça de la Coma: elevada ocupació, que indica un correcte
funcionament de l’aparcament.
o Entorn del pg. Vilaret: baixa ocupació que indica un desús de les places.
o En les dues zones es dóna un elevat percentatge d’estacionaments de curta
durada, d’acord amb el comportament desitjat per aquesta tipologia de places.