Page 101 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 101
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 97
o La zona de plaça de la Coma registrà una rotació de vehicles més elevada que
l’entorn del pg. Vilaret.
o Existeix un percentatge no menyspreable d’estacionaments que superen la durada
màxima permesa.
- En el nucli urbà s’identifiquen un total de 16 bosses d’aparcament amb una capacitat total
de poc més de 1.000 places. Sobre aquests aparcaments cal destacar:
o Donen cobertura a la totalitat de la part cèntrica del nucli urbà, amb un radi de
cobertura de 300 m. que garanteix una proximitat de desplaçament de 5 minuts a
peu.
Imatge 6.3.1 – Cobertura de les bosses d’aparcament
Font: AIM, elaboració pròpia.
o La major part d’aquests places es troba disponible durant el dia (637 places, el 63%
estan buides) i aquest percentatge s’incrementa durant la nit (73% disponibles, 743
places). Això es pot entendre com que Cassà és un municipi més atractor de
mobilitat en vehicle privat que no pas generador.
o L’aparcament situat a la Carretera Provincial a l’altura del c/ del Castell (P11)
presenta ocupacions elevades tant de dia com de nit. Cal tenir en compte que es
un aparcament de baixa capacitat (33 places).
o Les bosses que presenten més ocupació diürna disposen en les proximitats (a
menys de 200 metres; 2 minuts de desplaçament a peu) altres bosses
d’aparcament amb sobrada disponibilitat d’aparcament.
o Els aparcaments que es troben al sud del nucli (per sota l’eix del c/ de la Via – Rbla.
Onze de Setembre) presenten tant de dia com de nit baixes ocupacions (P1, P2,
P3, P5, P6, P14, P15). Són aparcament infrautilitzats.