Page 106 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 106

102                                                                        DOCUMENT I . MEMÒRIA

                -  Adequació de la  senyalització vertical i  horitzontal  (inicis i finals de carril  bici,  senyals
                    d’excepte bicicleta, ....)




            B2 – Canviar els aparcaments no segurs per aparcaments segurs

            Es proposa canviar els aparcaments no segurs que existeixen (els que son només d’ancoratge
            amb una roda) a aparcaments segurs (U invertida o Pilones) com els que ja existeixen a altres
            punts del municipi.



            B3 – Recuperació de “voreres-bici” existents

            En l’actualitat hi ha un seguit de voreres que tenen una zona pavimentada diferenciada, semblant
            a una vorera bici, però sense senyalització expressa. Es proposa, degut a la seva importància
            connectora, la consolidació com  a  vorera bici amb tota  la senyalització  pertinent per  tal de
            minimitzar els conflictes amb els vianants. Aquestes voreres bici a reactivar son els següents.

                - Carrer de Castellfollit

                -  Carrer de la Ronda de la Sardana



            B4 – Eliminació de “voreres-bici” que ocupen la totalitat de la vorera

            Així mateix, també es proposa eliminar alguna vorera bici existent, ja que ocupen al totalitat de la
            vorera, cosa que no procedeix i cal buscar alternatives. Per exemple, els següents:

                -  Passeig del Ferrocarril, en el seu punt entre el carrer del Suro fins al final.

                -  Carrer de Xavier Carbó, entre carrer de la Via i carrer Pla de l’estany



            B5 – Canviar l’itinerari de la Via Verda

            Es proposa canviar l’itinerari de la via verda pel carrer de la Vila. Per a l’execució del nou traçat,
            caldrà resoldre el pas per la rotonda amb la C-25 i el primer tram de la carretera C-250a fins a
            enllaçar amb la Via Verda existent.




            B6 – Ampliació de zones de convivència

            Es proposa ampliar les zones de convivència (descrites en l’apartat de propostes de mobilitat a
            peu), per tal que la bicicleta tingui itineraris més directes i òptims en ambdós sentits.



            B7 – Carrils bici en sentit contrari
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111