Page 106 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 106
102 DOCUMENT I . MEMÒRIA
- Adequació de la senyalització vertical i horitzontal (inicis i finals de carril bici, senyals
d’excepte bicicleta, ....)
B2 – Canviar els aparcaments no segurs per aparcaments segurs
Es proposa canviar els aparcaments no segurs que existeixen (els que son només d’ancoratge
amb una roda) a aparcaments segurs (U invertida o Pilones) com els que ja existeixen a altres
punts del municipi.
B3 – Recuperació de “voreres-bici” existents
En l’actualitat hi ha un seguit de voreres que tenen una zona pavimentada diferenciada, semblant
a una vorera bici, però sense senyalització expressa. Es proposa, degut a la seva importància
connectora, la consolidació com a vorera bici amb tota la senyalització pertinent per tal de
minimitzar els conflictes amb els vianants. Aquestes voreres bici a reactivar son els següents.
- Carrer de Castellfollit
- Carrer de la Ronda de la Sardana
B4 – Eliminació de “voreres-bici” que ocupen la totalitat de la vorera
Així mateix, també es proposa eliminar alguna vorera bici existent, ja que ocupen al totalitat de la
vorera, cosa que no procedeix i cal buscar alternatives. Per exemple, els següents:
- Passeig del Ferrocarril, en el seu punt entre el carrer del Suro fins al final.
- Carrer de Xavier Carbó, entre carrer de la Via i carrer Pla de l’estany
B5 – Canviar l’itinerari de la Via Verda
Es proposa canviar l’itinerari de la via verda pel carrer de la Vila. Per a l’execució del nou traçat,
caldrà resoldre el pas per la rotonda amb la C-25 i el primer tram de la carretera C-250a fins a
enllaçar amb la Via Verda existent.
B6 – Ampliació de zones de convivència
Es proposa ampliar les zones de convivència (descrites en l’apartat de propostes de mobilitat a
peu), per tal que la bicicleta tingui itineraris més directes i òptims en ambdós sentits.
B7 – Carrils bici en sentit contrari