Page 107 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 107
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 103
Es proposa la creació de carrils bici en sentit contrari (Camins Escolars) per tal de donar
bidireccionalitat a la bicicleta en diferents relacions. Els camins estan descrits a l’apartat de
vianants però en resum son:
- Eix: Carrer Pi i Novell – Avinguda Antoni Gaudí – Fraternitat
- Eix Músic Coll
- Eix del Molí
- Eix Carrer Hospital
Aquests carrils en contrasentit (camins escolars) permeten l’accés a equipaments i a la zona
centre, o altres carrers residencial o zona 30, on la bicicleta hauria de circular en format de
convivència.
B8 – Creació de carrils bici (en calçada)
Es proposa la creació de diversos carrils bici per crear efecte xarxa i dotar de seguretat a la
bicicleta per totes les relacions possibles. En resum es proposen els següents:
- Carrer de la Garrotxa i Rotonda i enllaç amb la Carretera Provincial.
- Carrer del Gironès i carrer de la Selva: accés al Pavelló Polivalent i enllaç de carril bici de
Pla de l’Estany i la vorera bici de Carrer de la Vila.
- Camí del cementiri. Es proposa crear un carril bici en calçada al costat de la façana de
l’escola, i eliminar la vorera bici actual.
- Carrer de Castellfollit. En l’últim tram pròxim a la carretera per tal de poder-ho enllaçar.
- Rotonda de l’IES Cassà. Degut a l’amplada de la mateixa, es proposa un carril bici a la
calçada.
- Carrer dels Pirineus, des de Carrer Músic Coll fins a Carrer de Mare de Déu de Núria, ja
que la resta de l’eix es proposa vorera bicicleta.
- Carrer Onze de Setembre, des de la rotonda del Passeig del Ferrocarril fins a la rotonda
del Carrer de la Marina. Aquest carril bici suprimeix una de les dues línies de serveis i dona
accés a diferents centres educatius i esportius entre d’altres equipaments.
- Rotonda del Carrer Marina.
- Carrer Marina, des de la Rotonda fins al Carrer de la Ronda de la Sardana.
- Rotonda del carrer Ronda de la Sarfana.
B9 – Creació de nous voreres-bici
Es proposa la creació de diferents voreres-bici, ja sigui perquè la vorera disposa de suficient
amplada lliure o perquè s’aprofita un espai desaprofitat.