Page 109 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 109
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 105
Es proposa que s’estudiï la viabilitat de la instal·lació d’aparcaments segurs per a barris,
comunitats de veïns, equipaments o escoles. Aquests aparcaments poden anar amb gestió
electrònica o mecànica.
Exemple d’aparcament tipus bici-box. Foto: SEMAB
B12 – Instal·lació d’aparca-patinets a tots els centres escolars i equipaments.
Es proposa la instal·lació d’aparca-patinets als diferents centres escolars i equipaments.
B13 – Constitució de la mesa de la bicicleta
Es proposa la creació d’una mesa per treballar la promoció i la implantació de la bicicleta al
municipi. Aquesta mesa podria estar constituïda per col·lectius afins al moviment ciclista, com
“mou-te en bici”, AMPAs, clubs esportius, etc... i junt amb el consistori fer un seguiment de les
diferents iniciatives, polítiques, actuacions i bàsicament fer propostes i seguiment de les mateixes.
7.3. Propostes del vehicle privat
V1 – Implantació d’una nova estructura de circulació
En aquesta actuació es proposa establir una jerarquia viària per a Cassà de la Selva, per tal de
definir i concretar els vials de pas (aquells que han de concentrar la major part del trànsit) dels
vials veïnals (aquells que només s’haurien d’emprar per tal d’accedir a una destinació concreta).
La nova jerarquització també hauria de permetre eliminar la permeabilitat de la xarxa i endreçar el
viari urbà, definint especialment les rutes d’entrada i sortida al centre.
La classificació de les vies seria:
- Xarxa primària, que connecta essencialment les principals vies amb la xarxa interurbà. Són
vies destinades fonamentalment a la circulació de vehicles motoritzats i definint l’esquema
general de circulació de la ciutat.
- Xarxa secundària o col·lectora, formada per la xarxa de comunicació entre barris.