Page 111 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 111
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 107
A nivell de senyalització, en els carrers residencials (zones 20 o carrers 20), per tal que la bicicleta
puguin els dos sentits de la marxa, cal introduir la senyalització vertical complementaria
corresponent que autoritzi la bicicleta a circular ambdós sentits.
V3 – Canvis de sentit de circulació
Per tal de millorar les condicions de circulació i de seguretat en el nucli urbà, es proposen un
seguit d’actuacions relacionades amb canvis en els sentits de circulació.
Zona Centre:
- Carrer del Molí, entre carrer Nord i Fraternitat. (sentit oest) Aquest canvi trenca la linealitat
del Carrer Molí i millora la seguretat del mateix.
- Carrer del Músic Coll, entre Carretera Provincial i Carrer Molí (sentit sud). Aquest canvi
s’efectua per donar accés al carrer del Molí.
- Baixada de la Coma. Es converteix en carrer bidireccional per tal de donar accés i sortida a
la plaça de la Coma.
- Plaça de Sant Pere entre Carrer d’Avall i carrer Reverend Garci. Passa a ser en sentit
nord. D’aquesta manera s’elimina el conflicte de l’estretament i evita el transit de pas.
- Carrer del Raval, des de Passeig Onze de Setembre a carrer de la Pau. (sentit oest).
Aquest canvi millora la seguretat al eliminar la linealitat del carrer Raval. També resol la
connexió amb bicicletes nord-sud (carrer de Catalunya – Hospitalet en sentit sud i Esport i
Bonavista sentit nord)
- Carrer Puigcugul (sentit Est). Per millorar-ne la seguretat, es proposa reduir el trànsit i
donar sortida als vehicles de la zona centre.
Aquests sentits de circulació comporten una reducció del trànsit de pas per carrers no preparats
per la quantitat de trànsit que actualment tenen. S’ha comprovat que els itineraris son el més
òptims possibles per tal de reduir les molèsties necessàries per als veïns i visitants de la zona.
Altres zones:
- Carrer del Migdia, entre carrer dels Horts i carrer de Llevant (sentit Nord). Es proposa
aquest canvi per tal de reduir el trànsit de més que hi ha en l’eix del carrer del migdia.
- Carrer de Vi Novell (sentit sud) des de la rotonda de l’IES fins a l’Avinguda d’Antoni Gaudí.
Es proposa aquest canvi per l’execució d’un camí escolar en aquest carrer, i per tal que el
sentit on la bicicleta comparteix l’espai amb el motoritzat sigui el sentit amb pendent
descendent.
En el plànol 18 es poden veure els itineraris proposats de la nova xarxa viària proposada.
V4 – Reforç i ampliació de la senyalització d’orientació