Page 111 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 111

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                            107



               A nivell de senyalització, en els carrers residencials (zones 20 o carrers 20), per tal que la bicicleta
               puguin  els  dos sentits de la  marxa, cal introduir la senyalització  vertical complementaria
               corresponent que autoritzi la bicicleta a circular ambdós sentits.



               V3 – Canvis de sentit de circulació

               Per tal  de  millorar les  condicions  de circulació  i de seguretat en el nucli urbà, es proposen  un
               seguit d’actuacions relacionades amb canvis en els sentits de circulació.

               Zona Centre:

                   -   Carrer del Molí, entre carrer Nord i Fraternitat. (sentit oest) Aquest canvi trenca la linealitat
                      del Carrer Molí i millora la seguretat del mateix.

                   -   Carrer del Músic Coll, entre Carretera Provincial i Carrer Molí (sentit sud). Aquest canvi
                      s’efectua per donar accés al carrer del Molí.


                   -   Baixada de la Coma. Es converteix en carrer bidireccional per tal de donar accés i sortida a
                      la plaça de la Coma.

                   -   Plaça de Sant Pere entre Carrer d’Avall i carrer Reverend Garci. Passa a ser en sentit
                      nord. D’aquesta manera s’elimina el conflicte de l’estretament i evita el transit de pas.

                   -   Carrer  del Raval,  des de Passeig Onze de Setembre  a carrer de la Pau.  (sentit oest).
                      Aquest canvi millora la seguretat al eliminar la linealitat del carrer Raval. També resol la
                      connexió amb bicicletes nord-sud (carrer de Catalunya – Hospitalet en sentit sud i Esport i
                      Bonavista sentit nord)

                   -   Carrer Puigcugul (sentit  Est). Per millorar-ne  la seguretat, es proposa reduir el trànsit i
                      donar sortida als vehicles de la zona centre.

               Aquests sentits de circulació comporten una reducció del trànsit de pas per carrers no preparats
               per la quantitat  de trànsit  que  actualment  tenen. S’ha comprovat  que  els itineraris son el  més
               òptims possibles per tal de reduir les molèsties necessàries per als veïns i visitants de la zona.


               Altres zones:

                   -   Carrer del  Migdia, entre carrer  dels Horts i carrer de Llevant (sentit  Nord).  Es  proposa
                      aquest canvi per tal de reduir el trànsit de més que hi ha en l’eix del carrer del migdia.

                   -   Carrer de Vi Novell (sentit sud) des de la rotonda de l’IES fins a l’Avinguda d’Antoni Gaudí.
                      Es proposa aquest canvi per l’execució d’un camí escolar en aquest carrer, i per tal que el
                      sentit  on la bicicleta comparteix l’espai  amb  el motoritzat  sigui el sentit  amb  pendent
                      descendent.

               En el plànol 18 es poden veure els itineraris proposats de la nova xarxa viària proposada.



               V4 – Reforç i ampliació de la senyalització d’orientació
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116