Page 110 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 110
106 DOCUMENT I . MEMÒRIA
- Xarxa veïnal, estan destinades fonamentalment al servei de les propietats colindants. Es
de menester que la circulació sigui lenta i poc intensa.
- Xarxa de prioritat per a vianants, destinada a l’ús principal per a vianants.
El plànol 18 recull aquesta jerarquia viària proposada.
V2 – Estandarditzar i implementar la senyalització pels carrers de convivència, carrers
residencials i carrers 30.
Per a una pacificació del trànsit en el municipi, es proposa la creació de zones limitades a 30 en
aquells vials on és necessari garantir la circulació del vehicle privat motoritzat, però minimitzant el
trànsit de pas (xarxa secundària i veïnal). És a dir, la finalitat és que el trànsit que circuli per
aquests vials sigui aquell que té l’origen o la destinació en la mateixa via o el seu entorn més
immediat
La definició de les zones limitades a 30 km/h es pot complementar amb l’execució de portes
d’entrada i sortida en els seus vials d’accés amb les mesures corresponents de moderació de la
velocitat (passos de vianants de plataforma elevada, senyalització d’acord amb el reglament de
circulació mitjançant marques horitzontals i senyals verticals, etc.).
Exemples de portes d’entrada i sortida a una zona de velocitat limitada a 30 km/h
També es defineix la xarxa pacificada, on la velocitat del motoritzat ha de ser inferior inclús que la
de 30 km/h i que la bicicleta tindrà opció d’anar en ambdós sentits. Aquesta Xarxa pacificada
(Zona 20, o carrer 20), es proposa estandarditzar i implantar la senyalització vertical i horitzontal
corresponent.
Senyalització de bicicletes en
sentit contrari. Font: www.bici- Senyal S-30, de zones 30 Senyal S-28 per a carres residencials
vici.blogspot.com (carrers 20)