Page 110 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 110

106                                                                        DOCUMENT I . MEMÒRIA

                -   Xarxa veïnal, estan destinades fonamentalment al servei de les propietats colindants. Es
                    de menester que la circulació sigui lenta i poc intensa.


                -   Xarxa de prioritat per a vianants, destinada a l’ús principal per a vianants.

            El plànol 18 recull aquesta jerarquia viària proposada.



            V2 –    Estandarditzar i implementar la senyalització pels carrers de convivència,  carrers
            residencials i carrers 30.


            Per a una pacificació del trànsit en el municipi, es proposa la creació de zones limitades a 30 en
            aquells vials on és necessari garantir la circulació del vehicle privat motoritzat, però minimitzant el
            trànsit de pas (xarxa secundària i  veïnal).  És  a dir,  la  finalitat és que  el trànsit que circuli per
            aquests vials sigui aquell que té l’origen o la destinació en la mateixa via o el seu entorn més
            immediat

            La definició de les  zones  limitades a  30  km/h es pot  complementar amb  l’execució  de portes
            d’entrada i sortida en els seus vials d’accés amb les mesures corresponents de moderació de la
            velocitat (passos de vianants de plataforma elevada, senyalització d’acord amb el reglament de
            circulació mitjançant marques horitzontals i senyals verticals, etc.).



















                              Exemples de portes d’entrada i sortida a una zona de velocitat limitada a 30 km/h

            També es defineix la xarxa pacificada, on la velocitat del motoritzat ha de ser inferior inclús que la
            de 30  km/h i que la bicicleta tindrà  opció d’anar  en  ambdós sentits. Aquesta Xarxa pacificada
            (Zona 20, o carrer 20), es proposa estandarditzar i implantar la senyalització vertical i horitzontal
            corresponent.













                     Senyalització de bicicletes en
                     sentit contrari. Font: www.bici-  Senyal S-30,  de zones 30   Senyal S-28 per a carres residencials
                         vici.blogspot.com                                              (carrers 20)
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115