Page 112 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 112

108                                                                        DOCUMENT I . MEMÒRIA

            Es proposa reforçar la senyalització d’orientació, sobretot a la zona on es canvien els sentits de
            circulació dels carrers, per tal d’evitar que els vehicles entrin de forma innecessària a la zona del
            centre.



            V5 – Tancament al trànsit

            Es proposa que el carrer Molí, entre el carrer Músic Coll i el carrer de la Mel, sigui sense trànsit,
            aprofitant que és l’accés a un dels equipaments més importants del municipi. D’aquesta manera
            l’entrada i  la sortida  de  l’equipament queda totalment segura i es guanya espai per  a poder-lo
            destinar a diferents possibles usos.




            7.4. Proposes d’aparcament




            AP1 – Redimensionament Zona Blava

            Es proposa ampliar la zona blava de la zona de la Coma, degut al seu bon ús. Es podrien destinar
            part de les places de la bossa existent de la cantonada de Carretera Provincial amb Carrer del
            Castell a aquest efecte.

            Es proposa disminuir la zona blava de l’entorn del Passeig Vilaret (les que coincideixen amb la
            carretera Provincial), degut al seu ús reduït.




            AP2 – Millorar la senyalització; introduir informació dinàmica dels aparcaments

            Es proposa  millorar la  senyalització d’accés  a  les zones  d’aparcament (sobretot zona blava  i
            bosses d’aparcament) i realitzar un estudi per a dotar de senyalització dinàmica per evitar el trànsit
            molest (aquell que dona voltes per  buscar aparcament  sense  saber  si en  trobarà). Aquesta
            senyalització també podrà indicar el temps de desplaçament a peu entre l’aparcament i la zona
            centre.



            AP3 – Millora dels accessos per a vianants als aparcaments

            Es  proposa  que es  millorin els recorreguts que  hi ha  des de les bosses d’aparcament fins  als
            equipaments o zones comercials en dues besants. La primera besant, garantint l’accessibilitat de
            l’itinerari. I la segona,  besant, actuant  en l’itinerari  per fer-lo  el més  amable possible. Alguns
            exemples d’actuacions podrien ser: ubicant bancs, jardineres, arbrat per generar ombra, guiatge
            amb pintura a terra (senyalització horitzontal), guiatge amb panells (senyalització vertical). Inclús
            es podria convertir una zona de les bosses per habilitar una zona de joc, lleure o descans per
            infants o gent gran.



            AP4 – Eliminació aparcament sobre de la vorera de la carretera Provincial
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117