Page 36 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 36

32                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA

            Aquesta  cruïlla, era un dels Punts de Concentració  d’Accidents  analitzats  en  el Pla  Local de
            Seguretat Viària (PLSV) que va realitzar el municipi el 2013. Concretament el PC3.


























                Fotografia 3.1.2.3 – Proposta de millora de l’accidentalitat a la cruïlla carrer Progrés – Carrer Xavier Carbó. Font: AIM.
            Respecte la resta de punts proposats a millorar al PLSV, que en total eren 5, s’han executat 3, el
            mencionat anteriorment, el del Carrer Provincial amb Carrer Castellflorit i el del carrer Puigcugul
            amb carrer Bonavista.




                  Passos existents amb mala visibilitat

            En l’inventari de la zona del nucli cèntric, també s’ha detectat aquells passos de vianants existents
            que tinguin mala visibilitat. Es considera que quan un pas de vianants té un obstacle visual just en
            la seva immediatesa en la direcció de la circulació dels vehicles, aquest pas no té una visibilitat
            bona. L’obstacle pot ser  o bé  contenidors,  o  bé  places  d’aparcament de vehicles. Quedarien
            excloses les places d’aparcament per a motos o bicicletes, ja que en aquests casos es considera
            que la visibilitat tot i quedar malmesa, no esdevé un perill.

            A Cassà de la Selva, a la zona inventariada del nucli cèntric, hem observat que hi ha 8 passos de
            vianants amb aquesta característica.

























                          Fotografia 3.1.2.4 - Exemple de pas amb mala visibilitat tot i ser elevat. Font: Google Maps
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41