Page 33 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 33

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             29



                     Carrers amb calçada i voreres segregades:

               La resta de carrers analitzats de l’entorn del nucli cèntric son carrers amb les voreres i la calçada a
               un nivell diferent. No obstant això, s’ha detectat en la major part dels carrers, una amplada de
               vorera molt insuficient per tal de que sigui accessible:

                   -  L’ordre VIV/561/2010  del Ministeri de Vivenda,  per  la que es  desenvolupa  el  document
                      tècnic de condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i la utilització
                      dels espais públics  urbanitzats, fixa en  el  seu article 5  que tot itinerari de  vianants
                      accessible disposi d’un amplada lliure de pas no inferior a 1,80 m. al llarg de tot el seu
                      recorregut.

                   -  D’acord amb el Codi d’accessibilitat de Catalunya, es consideren voreres no accessibles
                      aquelles on l’amplada útil es inferior a 0,90 m.


























                              Fotografia 3.1.1.3 - Exemple de carrer amb voreres estretes de la zona del nucli cèntric
                     Carrers amb espai per a vianants a la calçada (camins escolars):

               Per tal de resoldre el punt anterior (de voreres estretes), l’Ajuntament de Cassà de la Selva ha
               proposat en alguns dels seus eixos una ampliació  de  vorera a  la calçada. Aquesta zona que
               s’amplia  la delimiten  amb  pilones, jardineres i pintura i  l’aprofiten per a  que  hi  puguin discorre
               vianants i bicicletes. Fent que també serveixi per donar una continuïtat bidireccional a les bicicletes
               en aquests eixos per on discorren.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38