Page 33 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 33
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 29
Carrers amb calçada i voreres segregades:
La resta de carrers analitzats de l’entorn del nucli cèntric son carrers amb les voreres i la calçada a
un nivell diferent. No obstant això, s’ha detectat en la major part dels carrers, una amplada de
vorera molt insuficient per tal de que sigui accessible:
- L’ordre VIV/561/2010 del Ministeri de Vivenda, per la que es desenvolupa el document
tècnic de condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i la utilització
dels espais públics urbanitzats, fixa en el seu article 5 que tot itinerari de vianants
accessible disposi d’un amplada lliure de pas no inferior a 1,80 m. al llarg de tot el seu
recorregut.
- D’acord amb el Codi d’accessibilitat de Catalunya, es consideren voreres no accessibles
aquelles on l’amplada útil es inferior a 0,90 m.
Fotografia 3.1.1.3 - Exemple de carrer amb voreres estretes de la zona del nucli cèntric
Carrers amb espai per a vianants a la calçada (camins escolars):
Per tal de resoldre el punt anterior (de voreres estretes), l’Ajuntament de Cassà de la Selva ha
proposat en alguns dels seus eixos una ampliació de vorera a la calçada. Aquesta zona que
s’amplia la delimiten amb pilones, jardineres i pintura i l’aprofiten per a que hi puguin discorre
vianants i bicicletes. Fent que també serveixi per donar una continuïtat bidireccional a les bicicletes
en aquests eixos per on discorren.