Page 31 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 31
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 27
3. ANÀLISI DE LA MOBILITAT A PEU
Les característiques de la xarxa actual de vianants s’han estudiat en dos àmbits de detall diferents,
una de concreta de la zona centre, amb un inventari de les infraestructures per a la mobilitat a peu
i amb aforaments de vianants, i un segon relacionat amb els itineraris més emprats pels usuaris
dels diferents 5 centres escolars.
3.1. Oferta de la xarxa de vianants
Un dels treballs principals a desenvolupar està centrat en l’entorn del nucli urbà. Atès que és el
centre històric, amb comerços, equipaments i altres centres generadors de mobilitat i a la vegada
amb una estructura urbana singular, amb carrers estrets i de difícil accés, fa que sigui d’especial
consideració.
El caire diferenciat que té la zona centre, fa doncs, que juntament amb la direcció de l’estudi s’hagi
pres la decisió de inventariar-ne diversos elements per a poder analitzar i desenvolupar propostes
de millora en tot aquest entorn.
La zona a inventariar es va determinar que seria el que s’anomena, de forma col·loquial, l’ametlla
central. Els carrers perimetrals de la zona esmentada seria la Rambla 11 de setembre, Carrer de
Cervantes, Carrer Bonavista, Passatge Vilaret, Carretera de la Marina, Baixada de la Coma,
Carrer del Molí, Carrer Progrés, Carrer d’Ardenya, Carrer del Portal, Carrer del Far i Passeig del
Ferrocarril, amb alguna ramificació puntual fora d’aquest perímetre.
En aquest entorn, i relacionat amb la mobilitat a peu, s’han inventariat els següents punts:
Tipologia viària:
- Plataforma única
- Carrers amb calçada i voreres segregades
- Espai reservats per a vianants en calçada
Passos de vianants:
- Passos elevats existents
- Passos existents amb mala visibilitat
- Passos inexistents
Altres punts a destacar:
- Cruïlles amb peces separadores
- Repartiment de l’espai públic
- Linealitat de carrers amb voreres estretes:
- Vorera afectada per l’estacionament