Page 35 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 35

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             31

























                         Fotografia 3.1.2.1 - Exemple de pas de vianants, sense adaptar, de la zona centre. Font: Google Maps.

               No tots els passos, però, estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda ni tenen bona visibilitat
               (s’analitzarà a continuació).

                     Passos elevats existents

               Alguns  dels  passos  de vianants, per tal de millorar  la  seguretat dels mateixos així  com per
               disminuir la velocitat dels vehicles motoritzats, estan sobreelevats. S’han observat un bon nombre
               de cruïlles amb aquest tipus de passos, 14 concretament.

               Aquest tipus de passos son molt recomanables ja que fomenten el doble objectiu de seguretat de
               la cruïlla i pacificació del carrer.

               En alguns casos s’observa que es sobre-eleva tota la cruïlla i no només alguns dels seus passos
               de vianants.


               A més a més, hi ha alguns exemples de cruïlla resolta de forma exemplar, com la del carrer Xavier
               Carbó amb carrer del Progrés. Aquesta cruïlla, a més a més de ser sobre-elevada, hi ha un espai
               zebrejat  amb pilones  per  tal de que els  vehicles no  hi parin ni  hi  estacionin,  millorant així la
               visibilitat dels vianants i els vehicles que venen de l’esquerra, i forçant el vehicle a allunyar-se de la
               zona més propera a la cruïlla en la direcció dels vehicles que venen pel carrer perpendicular. A
               més a més aquesta cruïlla disposa d’un mirall per reforçar, encara més, la seguretat.

























                             Fotografia 3.1.2.2 - Exemple de cruïlla amb pas elevat i elements per millorar-ne la visibilitat
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40