Page 35 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 35
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 31
Fotografia 3.1.2.1 - Exemple de pas de vianants, sense adaptar, de la zona centre. Font: Google Maps.
No tots els passos, però, estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda ni tenen bona visibilitat
(s’analitzarà a continuació).
Passos elevats existents
Alguns dels passos de vianants, per tal de millorar la seguretat dels mateixos així com per
disminuir la velocitat dels vehicles motoritzats, estan sobreelevats. S’han observat un bon nombre
de cruïlles amb aquest tipus de passos, 14 concretament.
Aquest tipus de passos son molt recomanables ja que fomenten el doble objectiu de seguretat de
la cruïlla i pacificació del carrer.
En alguns casos s’observa que es sobre-eleva tota la cruïlla i no només alguns dels seus passos
de vianants.
A més a més, hi ha alguns exemples de cruïlla resolta de forma exemplar, com la del carrer Xavier
Carbó amb carrer del Progrés. Aquesta cruïlla, a més a més de ser sobre-elevada, hi ha un espai
zebrejat amb pilones per tal de que els vehicles no hi parin ni hi estacionin, millorant així la
visibilitat dels vianants i els vehicles que venen de l’esquerra, i forçant el vehicle a allunyar-se de la
zona més propera a la cruïlla en la direcció dels vehicles que venen pel carrer perpendicular. A
més a més aquesta cruïlla disposa d’un mirall per reforçar, encara més, la seguretat.
Fotografia 3.1.2.2 - Exemple de cruïlla amb pas elevat i elements per millorar-ne la visibilitat