Page 39 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 39

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             35

                     Repartiment de l’espai públic

               En la imatge següent podem veure com un carrer unidireccional, amb un carril de circulació, té un
               espai repartit de  forma  totalment  desproporcionada. Mentre  el vianant té dues voreres  que  no
               arriben al metre d’ample, la calçada té més de 8 metres quan amb 3 serien suficients.


























                              Fotografia 3.1.3.2 - Exemple de carrer amb una amplada de calçada desproporcionada
               El fet que la calçada tingui tant espai, comporta que el vehicle motoritzat tingui una sensació de
               velocitat molt baixa i per tant, convida a incrementar-ne la velocitat, fent que es superi la velocitat
               màxim permesa en molts casos. A més a més, aquest cas s’agreuja en el moment en que la zona
               per  vianants és insuficient i  per tant aquests hauran de buscar  alternatives al  seu  pas  per la
               calçada, fent que es puguin trobar els cotxes circulant a alta velocitat.


               S’han d’implantar solucions en  aquests casos, per tal  de  minorar la  velocitat  dels  vehicles
               motoritzats i incrementant l’espai per al vianant.



                     Linealitat de carrers amb voreres estretes:

               El carrer de Puigcugul és un exemple de carrer amb vorera i calçada a diferents nivells de la zona
               centre de Cassà de la Selva, amb la peculiaritat que té una linealitat molt clara i que aquest motiu
               fa  que els  vehicles circulin a  velocitats elevades, a la  vegada que  la  vorera no  arriba als 80
               centímetres i en algun punt ni als 40 centímetres, fen que sigui impossible circular-hi per sobre i
               obligant a circular a peu per la calçada.

               Aquesta situació es repeteix a diversos carrers de la zona inventariada, com el carrer del Molí,
               entre d’altres.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44