Page 39 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 39
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 35
Repartiment de l’espai públic
En la imatge següent podem veure com un carrer unidireccional, amb un carril de circulació, té un
espai repartit de forma totalment desproporcionada. Mentre el vianant té dues voreres que no
arriben al metre d’ample, la calçada té més de 8 metres quan amb 3 serien suficients.
Fotografia 3.1.3.2 - Exemple de carrer amb una amplada de calçada desproporcionada
El fet que la calçada tingui tant espai, comporta que el vehicle motoritzat tingui una sensació de
velocitat molt baixa i per tant, convida a incrementar-ne la velocitat, fent que es superi la velocitat
màxim permesa en molts casos. A més a més, aquest cas s’agreuja en el moment en que la zona
per vianants és insuficient i per tant aquests hauran de buscar alternatives al seu pas per la
calçada, fent que es puguin trobar els cotxes circulant a alta velocitat.
S’han d’implantar solucions en aquests casos, per tal de minorar la velocitat dels vehicles
motoritzats i incrementant l’espai per al vianant.
Linealitat de carrers amb voreres estretes:
El carrer de Puigcugul és un exemple de carrer amb vorera i calçada a diferents nivells de la zona
centre de Cassà de la Selva, amb la peculiaritat que té una linealitat molt clara i que aquest motiu
fa que els vehicles circulin a velocitats elevades, a la vegada que la vorera no arriba als 80
centímetres i en algun punt ni als 40 centímetres, fen que sigui impossible circular-hi per sobre i
obligant a circular a peu per la calçada.
Aquesta situació es repeteix a diversos carrers de la zona inventariada, com el carrer del Molí,
entre d’altres.