Page 41 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 41
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 37
Passos de vianants de longitud excessiva
Fotografia 3.1.3.5 – exemple de pas de vianants massa llarg. Font: Google
El fet que hi hagi passos de vianants de longitud elevada comporta que els vehicles el creuin a
elevada velocitat, i la longitud d’inseguretat és alta. Cal intentar que els passos de vianants siguin
el més curts possibles i dissenyar les cruïlles de manera que els vehicles no hi entrin de forma
ràpida, sinó el més lenta possible a la vegada evitem el possible conflicte vehicle – vianant al
mínim.
3.2. Estudi de camins escolars
Cassà de la Selva té 5 centres educatius, 3 centres de primària, un institut i una llard d’infants.
Aquests centres es troben dins del nucli urbà.
L’ajuntament de Cassà de la Selva ha treballat els itineraris escolars i la mobilitat a l’escola amb
diferents mesures. En destacarem dues que considerem importants.
- Camins Escolars
- Zones de Petó i Adéu
A part d’aquestes mesures, s’han realitzat un total de 491 enquestes a diferents usuaris dels
equipaments educatius, relacionades amb la mobilitat i d’on se’n poden extreure una aranya de
trànsit amb els itineraris més utilitzats pels escolars, que veurem més endavant.
3.2.1. Camins Escolars
Tal i com hem mencionat en els anteriors apartats, Cassà de la Selva disposa de 2 eixos amb
camins escolars. Bàsicament son eixos que preveuen una afluència d’estudiants importants amb
una vorera estreta i que s’ha recrescut amb urbanisme tàctic, ampliant l’espai a la calçada amb
pilones i jardineres.
Actualment aquest format el tenim en 3 carrers: Carrer del Germà Agustí, carrer de l’estació i al
carrer de Xavier Carbó.