Page 14 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 14

10                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA

                    mobilitat (reduint de forma realista i progressiva el protagonisme dels vehicles motoritzats a
                    favor dels vianants), eliminar  barreres  arquitectòniques,  apostant per  la mobilitat
                    sostenible, etc.”


            1.3. Objectius de l’Estudi

            Els objectius que persegueix el present estudi son els següents:

                -  Realitzar  una diagnosi  actualitzada de  les disfuncions del sistema de  mobilitat a  l’àrea
                    urbana de Cassà de la Selva, incorporant específicament les percepcions dels problemes
                    per part de la ciutadania.

                -  Proposar  els objectius i estratègies que han  de guiar la  planificació de la  mobilitat  al
                    municipi, d’acord amb els principis directors de la mobilitat establerts per la Llei 9/2003, de
                    13 de juny,  de la  mobilitat, i  buscant el  major consens possible entre  la  ciutadania, les
                    entitats i representants sectorials, les forces polítiques i els tècnics municipals de Cassà de
                    la Selva.

                -  Proposar actuacions concretes que desenvolupin els objectius  i estratègies del  pla, i
                    formular un programa d’actuació.


            1.4. Principis directors de la planificació de la mobilitat

            La Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, també estableix els principis, els objectius i els altres
            requisits específics que han de desenvolupar els corresponents instruments de planificació de la
            mobilitat i, entre  aquests, els plans  de  mobilitat urbana sostenible. El propòsit  bàsic de la Llei
            9/2003  es pot  resumir com  la determinació de  millorar l’accessibilitat i  minimitzar els impactes
            negatius del transport.  El present  apartat és  una adaptació  del text  de la “Guia  bàsica per  a
            l’elaboració de plans de mobilitat urbana”, editada el juliol de 2006 pel Departament de Política
            Territorial i Obres Públiques.


            La Llei 9/2003 dibuixa les línies mestres d’una estratègia que respon als principis següents:

                   a) Competitivitat

                   b) Integració social

                   c) Qualitat de vida

                   d) Salut

                   e) Seguretat

                   f ) Sostenibilitat

            Aquests sis elements,  que es desenvolupen tot seguit,  agrupen  tot  allò que  la  mobilitat  i el
            transport  poden aportar  o  sostreure  a  la societat. L’estudi de Mobilitat  de Cassà de  la Selva,
            buscarà establir aquelles mesures que, segons la configuració actual, maximitzen el saldo positiu
            d’aquest balanç i, per tant:

                   a) Configuren un model de transport més eficient per a millorar la competitivitat del sistema
                   productiu.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19