Page 13 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 13

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                              9

               1. INTRODUCCIÓ



               1.1. Justificació de la redacció de l’estudi de nobilitat urbana

               La llei 9/2003 de la mobilitat, té per objecte establir els principis i els objectius als quals ha de
               respondre una gestió de la mobilitat de les persones i del transport de les mercaderies dirigida a la
               sostenibilitat i la seguretat, i  determinar els instruments necessaris perquè  la  societat catalana
               assoleixi els  dits  objectius i per  garantir a  tots  els ciutadans una  accessibilitat amb mitjans
               sostenibles.

               Aquests instruments de planificació han de concretar, per a l'àmbit territorial que en cada cas els
               correspongui,  l'aplicació  dels objectius de mobilitat d'aquesta Llei mitjançant  l'establiment de
               directrius,  objectius temporals, propostes operatives  i indicadors de  control.  Els instruments de
               planificació són els següents:

                   -  Les directrius nacionals de mobilitat.

                   -  Els plans directors de mobilitat.

                   -  Els plans específics.


                   -  Els plans de mobilitat urbana.
               Els plans de mobilitat urbana són el document que configura les estratègies de mobilitat sostenible
               a nivell municipal. L’elaboració i l’aprovació dels plans de mobilitat urbana són obligatòries per als
               municipis que, d’acord amb la normativa de règim local o el corresponent pla director de mobilitat,
               hagin de prestar servei de transport col·lectiu urbà de viatgers.

               Pel cas concret del municipi de Cassà de la Selva, no es d’obligada redacció un pla de mobilitat
               urbana. No obstant, el municipi manifesta el seu interès per la mobilitat mitjançant la redacció d’un
               estudi de mobilitat (EdM) amb la voluntat de un planejament més coherent en el desenvolupament
               del municipi, definir un model de mobilitat sostenible i en general seguir els principis i els objectius
               continguts en la llei 9/2003 de mobilitat.

               1.2. Antecedents


               En els últims anys s’han elaborat diversos documents que han analitzat diferents aspectes de la
               mobilitat a Cassà de la Selva:

                   -  2009:  Estudi d’Avaluació de la  Mobilitat  Generada (EAMG) del  POUM de  Cassà  de la
                      Selva (INTRA).

                   -  2000: Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat de Cassà de la Selva

                   -  2009: Pla d’Accessibilitat per a la supressió de barreres arquitectòniques a la via pública de
                      Cassà de la Selva (M. Mercè Coromines i Noguera – Arquitecta).

                   -  2015: Pla Local de Seguretat Viària (PLSV) (Servei Català de Trànsit - AIM)

                   -  2017: Pla Estratègic de Cassà de la Selva, aprovat per unanimitat el 2017 per tot el ple
                      municipal (Neòpolis). On el seu apartat 3.5.1: Ordenament de la mobilitat al municipi, cita
                      textualment: “Consolidar i garantir millores pel que fa a la gestió de la mobilitat a Cassà de
                      la  Selva, mitjançant  el desplegament  del Pla de Mobilitat. En  línies  generals es  tracta
                      d’establir prioritats clares pel  que fa a l’ocupació i  ús de l’espai  públic en termes de
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18