Page 13 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 13
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 9
1. INTRODUCCIÓ
1.1. Justificació de la redacció de l’estudi de nobilitat urbana
La llei 9/2003 de la mobilitat, té per objecte establir els principis i els objectius als quals ha de
respondre una gestió de la mobilitat de les persones i del transport de les mercaderies dirigida a la
sostenibilitat i la seguretat, i determinar els instruments necessaris perquè la societat catalana
assoleixi els dits objectius i per garantir a tots els ciutadans una accessibilitat amb mitjans
sostenibles.
Aquests instruments de planificació han de concretar, per a l'àmbit territorial que en cada cas els
correspongui, l'aplicació dels objectius de mobilitat d'aquesta Llei mitjançant l'establiment de
directrius, objectius temporals, propostes operatives i indicadors de control. Els instruments de
planificació són els següents:
- Les directrius nacionals de mobilitat.
- Els plans directors de mobilitat.
- Els plans específics.
- Els plans de mobilitat urbana.
Els plans de mobilitat urbana són el document que configura les estratègies de mobilitat sostenible
a nivell municipal. L’elaboració i l’aprovació dels plans de mobilitat urbana són obligatòries per als
municipis que, d’acord amb la normativa de règim local o el corresponent pla director de mobilitat,
hagin de prestar servei de transport col·lectiu urbà de viatgers.
Pel cas concret del municipi de Cassà de la Selva, no es d’obligada redacció un pla de mobilitat
urbana. No obstant, el municipi manifesta el seu interès per la mobilitat mitjançant la redacció d’un
estudi de mobilitat (EdM) amb la voluntat de un planejament més coherent en el desenvolupament
del municipi, definir un model de mobilitat sostenible i en general seguir els principis i els objectius
continguts en la llei 9/2003 de mobilitat.
1.2. Antecedents
En els últims anys s’han elaborat diversos documents que han analitzat diferents aspectes de la
mobilitat a Cassà de la Selva:
- 2009: Estudi d’Avaluació de la Mobilitat Generada (EAMG) del POUM de Cassà de la
Selva (INTRA).
- 2000: Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat de Cassà de la Selva
- 2009: Pla d’Accessibilitat per a la supressió de barreres arquitectòniques a la via pública de
Cassà de la Selva (M. Mercè Coromines i Noguera – Arquitecta).
- 2015: Pla Local de Seguretat Viària (PLSV) (Servei Català de Trànsit - AIM)
- 2017: Pla Estratègic de Cassà de la Selva, aprovat per unanimitat el 2017 per tot el ple
municipal (Neòpolis). On el seu apartat 3.5.1: Ordenament de la mobilitat al municipi, cita
textualment: “Consolidar i garantir millores pel que fa a la gestió de la mobilitat a Cassà de
la Selva, mitjançant el desplegament del Pla de Mobilitat. En línies generals es tracta
d’establir prioritats clares pel que fa a l’ocupació i ús de l’espai públic en termes de