Page 64 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 64

60                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA

























                                      Fotografia 4.3.1 – Mobilitat en bicicleta a Cassà de la Selva.

            Cal tenir en compte que els aforaments es van realitzar en dia laborable, per tant els resultats són
            representatius de la mobilitat obligada originada per motius de treball o estudis.

            Cap esperar que la mobilitat no obligada en bicicleta (es a dir, aquella originada per motius d’oci)
            sigui superior doncs en caps de setmana i festius es quan es dóna el major nombre d’aquesta
            tipologia de desplaçaments. El Consorci de Vies Verdes, va registrar l’any 2008 una mobilitat de
            5.000 desplaçaments al mes per la Via Verda de Cassà de la Selva, xifra que només s’assoliria
            amb un important increment de la mobilitat en bicicleta fora de la mobilitat obligada.


            4.4. Demanda d’aparcament de bicicletes

            Durant la  visita de camp,  s’ha  observat una  ocupació baixa  dels aparcaments, així com  una
            notable presència de bicicletes  estacionades en altres  punts: senyals,  mobiliari  o  directament
            recolzades a la façana sense cadenat, cosa que és habitual quan hi ha pocs aparcaments.


            4.5. Diagnosi de la xarxa ciclista


            A continuació es presenten les conclusions més rellevants extretes de l’anàlisi de la mobilitat en
            bicicleta.


            4.5.1. Bones practiques

            Com hem comentat anteriorment, Cassà de la Selva té una tradició ciclista que ha fet que tingui
            elements que afavoreixen l’ús de la  bicicleta.  Enumerem algunes de les bones  pràctiques  que
            s’han observat.
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69