Page 64 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 64
60 DOCUMENT I . MEMÒRIA
Fotografia 4.3.1 – Mobilitat en bicicleta a Cassà de la Selva.
Cal tenir en compte que els aforaments es van realitzar en dia laborable, per tant els resultats són
representatius de la mobilitat obligada originada per motius de treball o estudis.
Cap esperar que la mobilitat no obligada en bicicleta (es a dir, aquella originada per motius d’oci)
sigui superior doncs en caps de setmana i festius es quan es dóna el major nombre d’aquesta
tipologia de desplaçaments. El Consorci de Vies Verdes, va registrar l’any 2008 una mobilitat de
5.000 desplaçaments al mes per la Via Verda de Cassà de la Selva, xifra que només s’assoliria
amb un important increment de la mobilitat en bicicleta fora de la mobilitat obligada.
4.4. Demanda d’aparcament de bicicletes
Durant la visita de camp, s’ha observat una ocupació baixa dels aparcaments, així com una
notable presència de bicicletes estacionades en altres punts: senyals, mobiliari o directament
recolzades a la façana sense cadenat, cosa que és habitual quan hi ha pocs aparcaments.
4.5. Diagnosi de la xarxa ciclista
A continuació es presenten les conclusions més rellevants extretes de l’anàlisi de la mobilitat en
bicicleta.
4.5.1. Bones practiques
Com hem comentat anteriorment, Cassà de la Selva té una tradició ciclista que ha fet que tingui
elements que afavoreixen l’ús de la bicicleta. Enumerem algunes de les bones pràctiques que
s’han observat.