Page 63 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 63
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 59
Fotografia 4.2.1.2 – Bicicleta estacionada a la calçada per falta d’aparcament proper i per evitar deixar-la a la estreta vorera.
Si tenim en compte que la ocupació Mitjana dels vehicles és de 1,2 persones, aquest acte no
hauria d’indignar-nos tant, ja que l’usuari de la bicicleta hauria de tenir el mateix dret que el
conductor d’aparcar el seu vehicle a la via pública.
4.3. Demanda a la xarxa ciclista
Durant la campanya de treball de camp realitzada en el marc del present estudi de mobilitat es van
realitzar aforaments de vianants i vehicles en diferents punts del nucli urbà. En aquests
aforaments es van comptabilitat els moviments de bicicletes.
Comparant el número de desplaçaments en bicicleta amb els desplaçaments en vehicles, es veu
com la demanda de desplaçaments en bicicleta és reduïda, ja que representa menys del 1% de la
mobilitat en vehicle privat mesurada en les interseccions principals de vehicles.
Realitzant la comparativa entre el número de desplaçaments en bicicleta i els desplaçaments a
peu comptabilitzats en els aforaments, la mobilitat en bicicleta representa el 5% de la mobilitat a
peu mesurada en els punts de comptatge.
Per tant en relació amb la resta de modes, la mobilitat en bicicleta té un component minoritari. En
valors absoluts, en un total de 17 hores de mesura es van comptabilitzar unes 900 bicicletes que
realitzaven desplaçaments per Cassà de la Selva.