Page 77 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 77
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 73
5. ANÀLISI DE LA MOBILITAT EN VEHICLE PRIVAT
5.1. Xarxa de vehicles privats motoritzats
La xarxa de vies per a la circulació del vehicle privat motoritzat és formada per vials de diferents
categories en funció del seu ús i funcionalitat. Parlem doncs que existeix una jerarquització viària
on distingiríem:
- Xarxa d’accés, formada per les vies interurbanes que permeten accedir al nucli urbà de
Cassà de la Selva.
- Xarxa primària, formada per les vies bàsiques de ciutat que connecten essencialment entre
elles i també amb la xarxa d’accés. Són vies destinades fonamentalment a la circulació de
vehicles motoritzats i definint l’esquema general de circulació de la ciutat.
- Xarxa secundària, de jerarquia inferior a l’anterior, és formada per la xarxa de comunicació
entre barris o zones del nucli urbà.
- Xarxa veïnal. Conjunt de vies destinades fonamentalment al servei de les propietats
colindants, sense presència de trànsit de pas. És de menester que la circulació sigui lenta i
poc intensa.
- Xarxa pacificada, on la prioritat de circulació en calçada no és per al vehicle motoritzat sinó
per al mode a peu i la bicicleta. La intensitat de trànsit en aquests vials ha de ser limitada
(2.000 vehicles/dia, segons la fundació del RACC). Poden presentar senyalització que
prioritzi la circulació del vianant per davant de la resta de modes, i fins i tot poden restringir
l’accés del vehicle motoritzat.
5.1.1. Vies d’accés
Cinc són les vies que formen la xarxa viària d’accés de Cassà de la Selva:
- Carretera C-65, de titularitat de la Generalitat de Catalunya. Connecta la ciutat de Girona
amb el litoral (Sant Feliu de Guíxols), amb un traçat eminentment nord-oest a sud-est. En
el tram nord presenta una secció de carretera convencional de calçada única, mentre que
el seu tram sud esdevé una via de calada separades per als dos sentits de circulació. En el
seu pas per Cassà de la Selva, la secció correspon al d’una carretera convencional. Actua
com a ronda del nucli urbà de Cassà de la Selva per la seva banda sud. En les
immediacions de Cassà de la Selva, connecta amb Llambilles al nord i Llagostera al sud.
- Carretera C-25, de titularitat de la Generalitat de Catalunya. És una carretera que cobreix
gran part del territori català amb un recorregut est-oest, i precisament inicia el seu traçat al
municipi de Cassà de la Selva, al nord-oest del nucli urbà. Enllaça amb el municipi de
Riudellots de la Selva i les grans infraestructures viàries de la AP-7 i A-2. En aquest primer
tram la C-25 és una carretera convencional, però des de Riudellots i fins a finalitzar el seu
recorregut a la província de Lleida esdevé una via ràpida de calçades separades.
- Carretera Gi-664, de titularitat de la Generalitat de Catalunya. Aquesta via també inicia el
seu recorregut a Cassà de la Selva, al nord-est del nucli urbà. Enllaça el municipi amb la
Bisbal de l’Empordà tot travessant el massís de les Gavarres. La secció que presenta és la
d’una carretera convencional amb un carril per a cada sentit de circulació.
- Carretera Giv-6741, de titularitat de la Diputació de Barcelona. Una altra via que inicia el
seu traçat al sud del nucli urbà de Cassà de la Selva. És una carretera convencional que