Page 55 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 55
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 51
4. ANÀLISI DE LA MOBILITAT EN BICICLETA
4.1. Oferta de la xarxa ciclista
L’oferta de vies ciclistes a Cassà de la Selva, es presenta al plànol 5. Les vies s’han classificat
d’acord amb el “Manual per al disseny de vies ciclistes a Catalunya” de la Generalitat de
Catalunya, no obstant, per a poder donar resposta a les situacions particulars de Cassà de la
Selva. s’ha hagut d’ampliar la classificació de vies ciclistes ampliant les tipologies descrites en el
manual:
Tipus Descripció
Via per a vianants i ciclistes, segregada del trànsit, que discorre
Camí verd
per espais naturals i boscos.
Via per a ciclistes, segregada del trànsit, amb traçat independent
Pista bici
de les carreteres.
Carril bici protegit Via per a ciclistes separada físicament de la resta de la calçada.
Carril bici Via per a ciclistes adossada a la calçada
Carrer de zona 30 Via no segregada del trànsit amb limitació de 30 km/h
Vorera bici Via ciclista senyalitzada sobre la vorera
Via compartida amb els vianants i el trànsit amb limitació a 20
Carrer de convivència
km/h i preferència pels vianants
Carrer de convivència
de vianants * Via per a vianants i ciclistes, segregada del trànsit motoritzat
Carril bici en
contrasentit – Aquesta tipus de carril és un cas de bona pràctica de Cassà de
la Selva que funciona des de fa anys i que millora la mobilitat
compartit amb
vianants * tant en bicicleta com per als vianants.
*Tipologia definida específicament per l’Estudi de Mobilitat
Taula 4.1.1 – Tipologia de vies ciclistes
Font: Manual per al disseny de vies ciclistes de Catalunya
4.1.1. Camí verd
El Camí Verd a Cassà de la Selva coincideix amb la Via Verda en els seus extrems del municipi.
En un extrem va des de la rotonda de la carretera C-65 amb la C-25 en direcció Girona i en l’altre
extrem al Passeig del Ferrocarril a l’alçada de l’aparcament del Complex Esportiu en direcció
Llagostera.