Page 54 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 54

50                                                                         DOCUMENT I . MEMÒRIA

                -  Hi ha alguna cruïlla amb un excés d’espai pels motoritzats innecessari, que convida a que
                    es corri. Un exemple seria el del Carrer del Molí amb carrer del Remei. Aquestes tipus de
                    cruïlles son perilloses per diversos motius:

                       o  Manquen de passos de vianants o els passos estan desplaçats de l’itinerari ideal
                           del vianant.

                       o  Al tenir tant espai, el motoritzat acostuma a tenir poca sensació de velocitat per
                           tant, a córrer més.

                       o  Al  tenir tant espai, facilita  l’aparcament irregular  i empitjora  la  visibilitat en la
                           mateixa.

                -  La linealitat d’alguns carrers, com el de Puigcugul, convida a córrer als vehicles motoritzats
                    fent que es produeixin situacions de risc entre aquests i els vianants i les bicicletes. Aquest
                    fet s’agreuja quan, a més a més, les amplades de les voreres son insuficients i obliga als
                    vianants a envair la calçada per a circular.

                -  El fet que hi hagi itineraris de pas, que creuen la zona centre, fa que el trànsit augmenti de
                    forma innecessària i per  tant, les  possibles situacions de  risc.  Un  exemple és l’eix del
                    carrer Progrés – Ardenya – Raval – Carrer Cervantes, que creua la zona centre de punta a
                    punta i serveix per evitar fer els semàfors de la carretera.

                -  No és una bona pràctica, tampoc, el fet que es permeti, de forma regulada, l’estacionament
                    sobre de les vorers. Aquest fet només passa en un tram de la carretera.


                -  En quan a la mobilitat dels escolars, l’anar a peu és una de les opcions més escollides pels
                    alumnes i els mestres, i cal treballar per millorar la xarxa per tal de millorar les prestacions
                    actuals dels usuaris així com per tal d’incentivar encara més aquest mitjà de transport.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59