Page 54 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 54
50 DOCUMENT I . MEMÒRIA
- Hi ha alguna cruïlla amb un excés d’espai pels motoritzats innecessari, que convida a que
es corri. Un exemple seria el del Carrer del Molí amb carrer del Remei. Aquestes tipus de
cruïlles son perilloses per diversos motius:
o Manquen de passos de vianants o els passos estan desplaçats de l’itinerari ideal
del vianant.
o Al tenir tant espai, el motoritzat acostuma a tenir poca sensació de velocitat per
tant, a córrer més.
o Al tenir tant espai, facilita l’aparcament irregular i empitjora la visibilitat en la
mateixa.
- La linealitat d’alguns carrers, com el de Puigcugul, convida a córrer als vehicles motoritzats
fent que es produeixin situacions de risc entre aquests i els vianants i les bicicletes. Aquest
fet s’agreuja quan, a més a més, les amplades de les voreres son insuficients i obliga als
vianants a envair la calçada per a circular.
- El fet que hi hagi itineraris de pas, que creuen la zona centre, fa que el trànsit augmenti de
forma innecessària i per tant, les possibles situacions de risc. Un exemple és l’eix del
carrer Progrés – Ardenya – Raval – Carrer Cervantes, que creua la zona centre de punta a
punta i serveix per evitar fer els semàfors de la carretera.
- No és una bona pràctica, tampoc, el fet que es permeti, de forma regulada, l’estacionament
sobre de les vorers. Aquest fet només passa en un tram de la carretera.
- En quan a la mobilitat dels escolars, l’anar a peu és una de les opcions més escollides pels
alumnes i els mestres, i cal treballar per millorar la xarxa per tal de millorar les prestacions
actuals dels usuaris així com per tal d’incentivar encara més aquest mitjà de transport.