Page 53 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 53
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva 49
El plànol també mostra que fora de l’anella del centre les intensitats decauen ràpidament, cap a
valors situats per sota els 300 vianants/dia.
3.4. Diagnosi de la xarxa de vianants
De l’anàlisi de la xarxa de vianants de la zona centre realitzada, es conclou el següent:
- Cassà de la Selva té, en la seva zona centre, un ús intensiu per part de vianants,
concentrat en l’entorn de la plaça de la Coma, l’eix del c/ Major – c/ del Pont, el c/
Barraquetes i l’entorn del pg. Vilaret.
- Aquestes ús elevat de la xarxa viària del centre per part del vianant, així com la el fet de
que hi hagi carrers “drecera” per al transit rodat en la mateixa zona centre, fa que calgui
millorar la seguretat tant dels vianants com de la resta de mitjans de transport que hi
circulen.
- Les plataformes úniques existents i altres vials pacificats son un èxit. Milloren l’accessibilitat
i el vianant disposa d’un espia molt més ampli, amb la prioritat per davant dels vehicles
motoritzats. Així, la futura ampliació de les zones de plataforma única son una aposta
excel·lent.
- No obstant, es localitzen plataformes úniques i altres vials pacificats al trànsit que no
disposen de la senyalització corresponent que doti al vianant de la prioritat de pas.
- La zona centre disposa de massa carrers amb voreres molt estretes, inaccessibles, fent
que la calçada sigui la única zona per a que els vianants circulin. El problema principal en
aquests casos és que el vehicle motoritzat acostuma a córrer massa i a generar situacions
de perill.
- La pràctica d’ampliar voreres amb urbanisme tàctic: pilones, jardineres, etc. a la calçada és
un èxit. Funciona perfectament i és una solució que aconsegueix els objectius de seguretat
amb molt pocs recursos. S’entenen aquestes mesures amb diversos objectius:
o Ampliar la zona dedicada als vianants, per a fer-la o bé accessible o bé més segura
o Estrènyer l’amplada de la zona de vehicles motoritzats perquè aquest minorin la
velocitat.
o Permetre la bidireccionalitat de els bicicletes en els eixos per on discorre, fent que
es promocioni l’ús d’aquest mitjà de transport.
o El baix cost de les mateixes fan que es puguin reproduir fàcilment a altres indrets i
que a la llarga es puguin consolidar, si s’escau, amb actuacions amb més
pressupost.
- Hi ha moltes cruïlles a la zona centre que manquen de passos de vianants i que cal
rectificar, tot i així, es considera que s’ha fet bona feina:
o El nombre de passos elevats és alt, amb més de 30 unitats.
o Hi ha pocs passos de vianants amb mala visibilitat, 8 en total.
o Hi ha algun cas de pas de vianant molt llarg que provoca cert grau d’inseguretat.