Page 53 - Acord i Pla de Mobilitat de l'Ajuntament de Cassà
P. 53

Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva                                             49

               El plànol també mostra que fora de l’anella del centre les intensitats decauen ràpidament, cap a
               valors situats per sota els 300 vianants/dia.


               3.4. Diagnosi de la xarxa de vianants


               De l’anàlisi de la xarxa de vianants de la zona centre realitzada, es conclou el següent:

                   -  Cassà  de la Selva té, en la seva zona centre, un ús intensiu per  part de  vianants,
                      concentrat  en  l’entorn de  la plaça de  la Coma,  l’eix del  c/ Major – c/  del Pont, el c/
                      Barraquetes i l’entorn del pg. Vilaret.

                   -  Aquestes ús elevat de la xarxa viària del centre per part del vianant, així com la el fet de
                      que hi hagi carrers “drecera” per al transit rodat en la mateixa zona centre, fa que calgui
                      millorar la seguretat tant  dels vianants com  de  la resta  de mitjans  de transport que  hi
                      circulen.

                   -  Les plataformes úniques existents i altres vials pacificats son un èxit. Milloren l’accessibilitat
                      i el vianant disposa d’un espia molt més ampli, amb la prioritat per davant dels vehicles
                      motoritzats.  Així, la futura  ampliació  de les zones de  plataforma única son una  aposta
                      excel·lent.

                   -  No obstant, es localitzen  plataformes  úniques  i altres  vials pacificats  al trànsit  que no
                      disposen de la senyalització corresponent que doti al vianant de la prioritat de pas.


                   -  La zona centre disposa de massa carrers amb voreres molt estretes, inaccessibles, fent
                      que la calçada sigui la única zona per a que els vianants circulin. El problema principal en
                      aquests casos és que el vehicle motoritzat acostuma a córrer massa i a generar situacions
                      de perill.

                   -  La pràctica d’ampliar voreres amb urbanisme tàctic: pilones, jardineres, etc. a la calçada és
                      un èxit. Funciona perfectament i és una solució que aconsegueix els objectius de seguretat
                      amb molt pocs recursos. S’entenen aquestes mesures amb diversos objectius:


                          o  Ampliar la zona dedicada als vianants, per a fer-la o bé accessible o bé més segura

                          o  Estrènyer l’amplada de la zona de vehicles motoritzats perquè aquest minorin la
                              velocitat.

                          o  Permetre la bidireccionalitat de els bicicletes en els eixos per on discorre, fent que
                              es promocioni l’ús d’aquest mitjà de transport.

                          o  El baix cost de les mateixes fan que es puguin reproduir fàcilment a altres indrets i
                              que a la llarga  es puguin consolidar,  si s’escau, amb actuacions amb  més
                              pressupost.

                   -  Hi  ha  moltes cruïlles a  la zona centre que  manquen de passos de  vianants i  que cal
                      rectificar, tot i així, es considera que s’ha fet bona feina:

                          o  El nombre de passos elevats és alt, amb més de 30 unitats.

                          o  Hi ha pocs passos de vianants amb mala visibilitat, 8 en total.

                          o  Hi ha algun cas de pas de vianant molt llarg que provoca cert grau d’inseguretat.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58