Page 7 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 7

Objectius generals
         Objectius i metodologia                                                                                                        • Fer una diagnosi en profunditat de
                                                                                                                                         l’estat de l’educació
         Pla Local d’Educació de Cassà de la Selva                                                                                      • Definir una estratègia d’acció
                                                                                                                                         col·lectiva per als propers anys,
                                                                                                                                         orientada a fer de Cassà de la
                                                                                                                                         Selva:
                                                                                                                                           o  Un municipi educador
                                                                                                                                              (l’educació com a objectiu
                                                                                                                                              compartit del poble).
            Diagnosis de             Consens d’una                                                                Comunicació i            o  Un municipi amb visió
           l’estat actual de            estratègia             Definició de les           Organització              posada en                 d’Educació 360 (amb una
                                                                                                                                              major complementarietat
                                                                                             del Pla
              l’educació                  general                  accions                                             marxa                  entre centres educatius i
                                                                                                                                              recursos de l’entorn)







                                                                                                 Què
           Què                              Què                        Què                       Es panificaran els recursos   Què
           Una àmplia recollida d’informació amb   Definició d’uns objectius   Un cop definida l’estratègia,   necessaris per portar   Finalitzada la fase de
           múltiples fonts d’informació, per   compartits a nivell educatiu   es concretaran les accions   endavant les accions i els   disseny del Pla
           construir una interpretació de la realitat   (situació que volem) i d’una   viables que donaran   agents a implicar.  Educatiu, es
           educativa a Cassà de la Selva que   estratègia d’acció conjunta i   contingut operatiu al Pla.   Es consensuaran els òrgans   redactaran els   Antecedents:
           sustenti la pressa de decisions   coherent per avançar cap al                         de seguiment i avaluació del   materials necessaris   •  Adhesió a la Xarxa de
           posteriors. L’anàlisi de la situació tindrà   model de vila educativa que             Pla i es preveurà         per a la seva        viles educadores de
           en compte:                       volem. És a dir, definim   Com                       l’organització interna de   divulgació i       Girona.
                                            quins són els principals                                                       comunicació política,
           •  la realitat educativa de la població   passos, canvis i millores   Es crearan grups de treball   l’Ajuntament per liderar el   tècnica i ciutadana.  •  Realització de l’estudi
           •  el teixit de recursos educatius del   que hem de promoure de   interdisciplinars. Aquests   desplegament del Pla.                 diagnòstic de la
              poble                         forma coordinada.          grups elaboraran propostes
                                                                       d’acció, que seran        Com                                            situació escolar a
           Com                                                         seleccionades i validades al                        Com                  Cassà per a detectar
                                            Com                                                  • Redactant una fitxa de
           •  Aprofitant dades i informació                            llarg de les diferents      planificació de cada acció  Mitjançant l’elaboració   prioritats a treballar.
              existent.                     •  Elaborant una proposta   trobades.                                          de material escrit i
                                               inicial des de la                                 • Preveient un protocol de                   Es vol fer un pas més
           •  Creant dades a mida, a través de:  Regidoria d’Educació   Les propostes finalment    seguiment del pla amb la   gràfic que ajudi a   enllà completant aquest 1r
                                                                       seleccionades seran
                o Consulta als infants i    •  Contrastant i millorant   organitzades per tal de   comunitat educativa.    sintetitzar i difondre   estudi amb un anàlisi més
                                                                                                                           els continguts dels
                 adolescents                   aquesta estratègia amb   generar un pla d’acció                             Pla.               integral de l’educació al
                                               el CEM
                o Consulta a les famílies                              coherent i global.                                                     municipi: considerant la
                o Consulta al professorat                                                                                                     globalitat de recursos
                o Consulta als recursos                                                                                                       educatius, la
                 educatius                                                                                                                    complementarietat del
                                                                                                                                              dins i fora escola
                o Consulta al personal tècnic de
                 l’Ajuntament                                                                                                                 (l’educació reglada i no
                                                                                                                                              reglada) i les diferents
                                                                                                                                              etapes vitals de les
                                                                                                                                              persones.
                                     Elaboració, seguiment i validació de les fases amb la col·laboració del CEM                                       7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12