Page 6 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 6

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024







              Per tant, els objectius del Pla Local d’Educació de Cassà de la         • Dades existents sobre educació (dades secundàries)
              Selva, són:
                                                                                      • Enquestes a mida sobre pràctiques i opinions educatives dels
              • Obtenir un diagnòstic en profunditat de la situació educativa al         infants, adolescents, pares i mares d’alumnes i població adulta de
                municipi, especialment en relació a les situacions que generen més       Cassà de la Selva
                preocupació entre la comunitat educativa. Aquesta diagnosi ha         • Consulta al professorat i responsables de serveis i recursos
                recollit la visió tant dels agents responsables dels serveis i recursos   educatius.
                educatius (educadors, docents, tècnics...) com també de la            • Debats col·lectius sobre l’educació a través del CEM i taules
                ciutadania destinatària d’aquests serveis i recursos (alumnat,           interdepartamental de treball.
                famílies i persones adultes en general).
                                                                                      El resum d’aquesta diagnosi es pot veure en la infografia de
              • Visualitzar tots els recursos i activitats educatives que hi ha al    conclusions.
                municipi.

              • Provocar un debat i consens social, tècnic i polític entorn a la
                qüestió educativa,                                                    b) Consens de l’estratègia i accions del Pla
                                                                                      La definició d’una estratègia educativa parteix del consens d’uns
              • Traçar una estratègia d’acció, orientada: crear més recursos allà on
                                                                                      objectius compartits a nivell educatiu (situació desitjada). Un cop
                són necessaris; donar sentit (endreçar, integrar, etc) a allò que ja   definits els objectius, es defineix una estratègia d’acció coherent per
                està en marxa però al que li manca estructura o coherència; i         aconseguir-los. És a dir, definim quins són els principals passos,
                millorar el treball en xarxa entre els diferents agents socioeducatius   canvis i millores que hem de promoure des del treball en xarxa.
                del municipi.
                                                                                      En la pàgina a continuació es mostra u diagrama que sintetitza de
                                                                                      forma gràfica els objectius i metodologia del Pla Educatiu de Cassà de
                                                                                      la Selva.
              La metodologia seguida per a l’elaboració del Pla contempla
              aquestes fases

              a) Diagnosi:

              La diagnosi recopila i analitza diferents indicadors educatius,
              procedents de les següents fons d’informació:




                                                                                                                                                       6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11